>HAYATIN REKLAMASYONU

Tüketim toplumları kendi ihtiyaçlarını belirleme de özgür iradelerini kullanmakta pek becerili değillerdir.Bu nedenler satılan ürünün veya materyalin nasıl olduğu merak ettiği için kısa yoldan (control+alt+delete yöntemi gibi) tanıtıma veya sunuma ihtiyaç duyarlar. Bu sebepten ötürü tanıtım hayatın her alanına girmiş durumdadır.

20. yüzyıl etkilerinden biri olan tanıtım, etiket olmaktan çıkıp sosyal alanda bir mecra halini almıştır.Bununla beraber heryeni gelişme ve değişiklik kendini sunmak zorunda kalmıştır.

Eğer sizde kendi hayatınızın sunumu yapmak isterseniz ki facebook bunun bir göstergesidir.Buradan yola çıkabilirsiniz.Ancak şöyle bir sorun vuku bulabilir.Özeliteden çıkıp geneliteye doğru giderken mal olma yerine mal gibi kalabilirsiniz. Bunun önlemenin tek bir yolu var. Kendi kendinize danışmanız.
Öncelikle hayat stratejinizi belirleyip arkasından bir tanıtım eylem planı yapmanız şarttır.Daha sonra ekibi toplayıp ki bu beynin sağ ve sol lopları arasında gerçekleşecek bir faaliyettir. Hayatınızın sunumu yapabilirsiniz. Tabi bir de slogan gerekiyor.Piyasaya(hayat) girmeden once gelin size bu konuda bir kaç tüyo vereyim.İşte sloganlarınız;

-“Bir de beni deneyin”
-“Hayatınıza hayat katın”
-“Dünya bayat benim ise gerçek hayat”
-“Hayal değil hayat”
-“Öyküler dinlemeye var mısın?”

Ve bunun gibi bir takım sloganlarla çıkışınızı yapın. Sonunu bitirebilirseniz şerefle bitirin.Zira bu hal ve gidişad ki buna dünyada yaşam alanlarının daha da daralması ile birlikte “hayat” diyoruz artık pek mümkün gözükmüyor.

İşimiz artık eve ekmek getirmek olmadığı için hayatta varolabilme ihtimaline karşın oluşturulan bir reklamlaştırma durumu ortaya çıkıyor.Bu da ister istemez rekabeti doğuruyor.Neye ve kime karşı rekabet? Cevabı bir türlü kendi olamayan kendimize karşı.

Sloganla başlayıp stratejinin aslında suya saldıran tilki görüntüsünden bir farkı olmadığının açıkça kanıtı;Gerçek hayat.

İşte bu hayatta size yol gösteren çok olur ama belirlediğiniz hedefe nasıl ve ne şekilde gideceğinizi söyleyen olmaz.Bu size bırakılır ya da daha once giden güçlük çekmişse o da çeksin denir.Ve biz bilinen güven verdiği için hep tarif edilen yoldan gideriz.Oysa heyecan bilinmezlikte yatar.Ve bu sunum da daima bir merak uyandırır.Onun içinde içinizdeki dürtü insana bir ömrü tamamlatır. Haber girer,dizi girer, ama herkes reklamın bitmesini bekler.

Tüketir gündüzü gecenin karanlığı bir teaser gibidir hayat kısa ve telaşlı.

Kerem Kaban

İlgili Yazı

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *.

*
*
Yorum yazarken HTML kodlarını kullanabilirsiniz.

Have no product in the cart!
0